Žgoča bolečina

Pretekli petek, 18. oktobra, sem se podala na intimno izkušnjo v eno izmed najljubših galerij v Ljubljani, v Galerijo Vžigalica, v kateri ponavadi zaplavam vedno v nov svet. Z vsakim vstopom v  Vžigalico obrnem list nove realnosti, nove pustolovščine. Zdaj sem obsedela in obnemela ob Skupinski razstavi v sklopu mednarodnega video festivala Video in Progress 4: Občutki neugodja. Vame so butnile in se zacementirale zgodbe sodelujočih umetnikov Nike Autor, Ane Čigon, Tomaža Furlan, Ane Grobler, Maje Hodošček, Maše Jazbec, Špele Pavli, Nataše Skušek, Saša Vrabiča, katere izbor sta naredili Vesna Bukovec in Metka Zupanič iz skupine KOLEKTIVA. Nekatere zgodbam sem se nasmejala, ob drugih mi je bilo neugodno, predvsem pa sem se zamislila: ukvarjanje s sabo je danes v umetnosti res glaven naboj, ukvarjanje s svojimi pomanjkljivostmi in hibami, ukvarjanje s šibkostjo, nemočjo.“Današnji umetnik je posameznik, ki je družbeno nepriviligiran in se mora boriti za svojo enakopravnost v družbi. Temo bolečine smo izbrali prav zaradi dejstva, ker je le ta vsak dan prisotna v našem življenju, je tudi koristna ali celo nujna za preživetje,”utemeljuje nabor in izbor Kolektiva.

V video delih smo se lahko soočili s telesno bolečino: z napadom bolezni in z žensko bolečino dojenja. Vržena so nam bila v opomin nemoč in šibkost posameznika – nekoristnost, nezmožnost. Sašo Vrabič je analiziral svetovno znano družinsko tragedijo: trgajoče soočanje staršev z izgubo otroka, ki v svoji bolečini kričijo po vseh možnih sodobnih komunikacijskih kanalih, da bi ‘priklicali’ svojega otroka.

Video dela izbranih umetnikov podajajo pogled mladih ustvarjalcev, ki ne vidijo izhoda v sistemu, ki nas obdaja. Ne čutijo več nobene potrebe po udaru, po moči, temveč ždijo v nezmožnosti spreminjanja sistemov. Način snemanja in uporabe videa je popolnoma realistična, brez dekorja in montaž. Je, kot je. In res je, na ta način se obravnavana bolečina vsede boleče, močno, se zažre v nas, nas vžge.

[foto_ Vesna Bukovec (Kolektiva), Staša Cafuta Trček]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*