Večna Jelka in realni odmev Andreja Pavliča

Moje otroštvo je prepredeno s Staro Ljubljano in z okroglimi obrazi Jelke Reichman. Zato me je še toliko bolj povleklo v Galerijo Ars, v samotni kotiček, v katerem si lahko v miru in osami ogledam razstavljena dela, ki me z Jelkino tehniko, motiviko in vedno enakimi obrazi potegnejo v otroštvo in v čase Škrata Kuzme, Šivilje in škarijc, v Cicibane, v kartonke o delu in o prespraševanje, kako lepo je, če je ilustratorki ime Jelka. To ime me je vedno navdajalo z občutki novega leta, z občutki tople peči in predstavljala sem si jo, da ji morajo lasje valovati kot veje jelki. Jelka Reichman je posebna dama ilustracije, zvesta svojemu slogu leta, desetletja. Ljubljanska ikona, ki je kot majhna živela na Prulah in leta risala v eni najlepših hišic z vrtom. Obrazi z rdečimi lici Uspavank različnih avtorjev in Mižekmiža Brine Štampe Žmavc z izrazitimi očmi so te dni ublažili in napolnili galerijsko dogajanje: prišli so jih občudovat prav tako razposajeni in zasanjani, otroci, ki jih je bil en sam pogled.  Te dni je na ogled nova zbirka izpod čopiča Andreja Pavliča: pisani, barviti, zabavni akvarelni svetovi malih ljudi, koščkov in odtenkov vsakdana, življenja. Humorni v svoji strukturi, včasih hudomušni, na trenutke celo sarkastični. Delčki raztreščenega človeštva ujeti v geometrijske mreže in v prelepe barve. “Idoli” ujeti cinično v mreže in živahne barve, poigravanje z borzo, kapitalom, to obdobje prepredeno s perečim materialom.

Sonja Bezenšek in Jekla Reichman

Sonja Bezenšek in Jekla Reichman

[Foto_ Aljaž Celarc]

One thought on “Večna Jelka in realni odmev Andreja Pavliča

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*